Wednesday, September 9, 2009

En request..

*ler*

I mitt förra inlägg efterlyste jag ngt som jag kan snöa in på..

Nu har jag fått det..

Cattis skrev: “Skriv om vart du vill, drömmar. Vad är det absolut bästa som kan hända dig? Snöa gärna in på hur man kan göra sitt liv så bra som möjligt”.

Då ska vi se..

Ja, jag kan ju börja med att säga att jag vill resa mycket, se så mycket jag kan, ta till vara på dagarna istället för att bara lalla runt och hoppas på det bästa..

Varför ska man hoppas på det bästa, när man kan ge sig själv det?

Jag vill dessutom att mitt liv ska ha en mening, göra saker jag vill, inte behöva bry mig om vad andra tycker och att försöka göra det bästa av tiden på jorden.

En av mina drömmar är att få bli pappa, att få vara med och skapa något jag kan lämna efter mig då jag dör..

Att få se det lilla man skapat, växa, bli större, ha tankar, en egen vilja, funderingar, värderingar och ett liv jag själv aldrig hade..

Drömmar, ja.. vad ska man säga.. Drömmar är egentligen fel ord.. För drömmar kan man ha, men det man vill, det förverkligar man!

På ett eller annat sätt..

Det absolut bästa som kan hända mig är att jag får två barn, en dotter och en son, (har redan namnet klara), att få vara en förebild och en person som utstrålar så mycket lycka och kärlek till mina barn att dom inte ska få en dag utan att jag säger hur mycket jag älskar dem..

Att få resa, Tikkal, Egypten, Kina, Australien, USA, båtluffa i Grekland, tågluffa i Asien.. Oj, jag har så mycket jag vill se.. Jamaica, Cuba, Mexico..

Och vet ni? ALLT det SKA jag göra med..

Vidare så känner jag att jag vill ha en karriär, men inte en karriär i jobbet enbart, utan ett jobb jag själv vill ha, ett jag trivs med och kan få utvecklas genom.. Helst ska jag ha något eget tänkte jag.. Har två-tre affärsidéer jag ska sätta i sjön tänkte jag..

Men karriär för mig är inte bara ett bra jobb och bra titel, utan även en stabil ekonomi, en trygg tillvaro, inga lögner, inte medvetet såra den, eller de, man älskar, inte förstöra, vara paranoid, våga öppna sig, ta till sig och njuta av dagarna man har med de man älskar..

Karriär är för mig en familj..

Det är väl ett bevis om något, att man lyckats?

Börja idag, vem vet, i morgon kan det vara för sent..

Hur ska man då göra för att göra sitt liv så bra som möjligt?

Ja jag har alltid tyckt att man ska omge sig med människor som GER energi, istället för att ta energi. Omge sig med personer som man VERKLIGEN, VERKLIGEN tycker om och litar på.. Jag tror inte man har mer än 2-3 riktiga vänner genom livet, resten är polare, kompisar och bekanta.. Mer orkar du inte lägga energi på.. Men dessa 2-3 st personer är de du kan prata med om allt.. Vare sig det är en kille, en tjej eller en hund, mormor, pappa, mamma, syskon, lärare eller vem du nu tyr dig till..

Se sedan till att alltid lita på människor, tills de bevisar motsatsen..

Om man börjar med misstro och anklagelser så kommer det ALDRIG bli bra mellan dig och din partner (eller vem det nu är vi talar om)..

Bjud på dig själv, och bjud på ditt liv..

Va inte rädd att ta för dig, våga bryta vanor och våga göra det du vill..

Flytta, byt jobb, byt partner, skaffa en hobby, ja gör vad som krävs för att just DU ska bli lycklig..

Inse även att allt inte är en jakt på kickar och toppar.. Livet består av dalar och motgångar med.. Det gäller bara att tackla dem på rätt sätt..

Skaffa ett jobb som betyder något, ett jobb du ser fram emot att gå till, (inte för att slippa ditt liv hemma, utan för att du vill till jobbet)..

Det pratas mycket om att man inte ska vara egoistisk, jag säger;

“FUCK THAT”!

För att överleva ska man vara egoistisk, på ett SMART sätt..

Du ska främst se till att DU är lycklig, att DU mår bra.. För först DÅ kan man uppskatta andra, hjälpa andra och älska andra.. Vet det är lite klyschigt, men så är det..

Ok, ska ja dra mitt dröm scenario för mitt liv?

Fru, 1-2 barn, hus, bil, hund, sommarställe, MÅNGA resor, bra jobb, stabil tillvaro, ingen misstro, njutning, grå dagar, bo i Sverige men HELST utomlands (iaf då jag blir äldre), mat på bordet, någon att sakna och älska, någon att dela allt med utan att bli dömd..

Korta drag och det viktigaste..

(Nej, jag är inte prylbög när det gäller livets saker, bara saker i livet)

Lär dig laga mat, gå en yogakurs, starta en hemsida, byt mjölk, köp lätt margarin ist för vanliga, bygg ett bord, ta en vandring i skogen, träna dina hundar, bygg en snögubbe..

Gör VAD SOM HELST för att förgylla din egen dag, så att du kan smitta av din lycka på andra..

MEN, lär dig att du kommer få motgångar, gå in i väggen, känna som om det är dags att ge upp.. Men gör inte det.. Inte förän du testat en annan vinkel på problemet och en till och en till..

Du får tala med vänner, RIKTIGA vänner, berätta, belysa och framför allt berätta.. Ja, BERÄTTA skrev jag nu 3 ggr, för det är viktigt..

Så länge du själv håller dina problem inom dig, kommer du heller aldrig att våga ta tag i något..

Tog mig 27½ år att inse att jag behövde prata med någon..

Hmm, vet inte om ni blev klokare, arga, buttra, glada, sura, lyckliga eller bara skrattar åt mig för jag är sååå “patetisk”..

Vilket som, jag bryr mig eg. inte..

Mina tankar, mina gärningar, mina ord..

Kommentera gärna, rätta mig i om du tycker jag har fel, men var beredd på att få tillbaka vad jag tycker med.. Ps. skriv inte något utan att skriva ditt namn, det är SÅÅÅ patetiskt, jag står ju för vad jag skriver, gör inte du? ds.

Take Care // zajko

[Via http://spegel.wordpress.com]

No comments:

Post a Comment